23948sdkhjf

Svensk aftryk på DesignTrade

Et samarbejde med trendekspert Stefan Nilsson skal give udstillere og besøgende indblik i kommende tendenser inden for interiør og livsstil.
Når anden udgave af DesignTrade Copenhagen afholdes i januar, skruer arrangørerne yderligere op for messens fokus på trendinspiration. Trendområderne bliver således både større og flere, og desuden er der indgået samarbejde med svenske Stefan Nilsson fra trendbureauet Trendgruppen. Han er kendt for sit arbejde med at spotte trends inden for interiørdesign, mode, mad og livsstil.

- Stefan Nilsson er en dygtig og anerkendt trendekspert, som, om nogen, har fingeren på designpulsen. Til de fire trendområder, han skal indrette på messen, har han udarbejdet temaerne ”Drama”, ”Forest 2.0”, ”Talisman” og ”Nursery”, og alle områder vil være baseret på et bredt udvalg af udstillernes produkter, siger DesignTrades salgs- og marketingdirektør Jacob Schmidt.

En messe med stort potentiale
Stefan Nilsson deltog på konferencescenen ”Design is Business” under den første DesignTrade i august, og han glæder sig til at blive en endnu større del af messen.

- DesignTrade er en nysgerrig og frisk spiller på messeområdet, som repræsenterer både det etablerede, det nye og det spændende. Med sin placering i København, og med tilstedeværelsen af stærke skandinaviske designvirksomheder, har DesignTrade potentiale til ikke bare at blive Danmarks bedste designmesse, men også en vigtigt aktør i Nordeuropa. Endelig har man fået en stor designmesse i København, og den ser jeg frem til at være en del af, siger han.

Stefan Nilsson vil også kunne opleves to gange dagligt med trendoplæg på DesignTrades nye scene, Shopper’s Stage.

- I mine oplæg vil jeg først tale generelt om trends og om, hvordan trends kommer til Skandinavien. Bagefter vil jeg gennemgå de fire forskellige trendtemaer og forklare, hvordan temaerne vil kunne ses i vores indretning og livsstil. Mit mål er selvfølgelig at inspirere de besøgende og gøre dem nysgerrige og klar på at prøve noget nyt, forklarer han.

- Shopper’s Stage skal supplere vores akademiske scene, Design is Business, med et mere ”hands-on” program målrettet indkøberne og de mindre butikker, og her passer Stefan Nilssons trendoplæg perfekt ind, tilføjer Jacob Schmidt.

DesignTrade Copenhagen afholdes i dagene 8.-10. januar 2014. Antallet af udstillere har nu passeret 160 – find hele listen på messens hjemmeside .
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078