23948sdkhjf

Ikea roses for sin kommunikation

En større undersøgelse blandt nordiske kommunikations- og marketingprofessionelle viser, at den svenske møbelgigant skiller sig positivt ud, når det kommer til nordiske virksomheders kommercielle kommunikation.
Analysehuset Hammer & Hanborg gennemførte i september måned en undersøgelse af nordiske virksomheders kommercielle kommunikation.

408 respondenter inden for kommunikations- og marketingfaget pegede her på Ikea som den bedste foran svenske ICA og danske Lego på en delt andenplads. Det skriver Markedsføring.dk.

Ikea fremhæves for sine konsekvente, tydelige og enkle budskaber og innovative tilgang på tværs af kanaler og platforme. Lego fremhæves for sine produkter, der i sig selv er markedsføring, samt den nære dialog med kunderne. ICA fremhæves for iøjnefaldende reklamefilm og relationsmarkedsføring.

Svarene i undersøgelsen er dog meget spredte, hvilket ses af, at Ikea blot fik otte procent af stemmerne.

Undersøgelsens Top 5:
1. Ikea
2./3. ICA
2./3. Lego
4. DNB
5. Novo Nordisk

Læs mere om: Ikea
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.105