23948sdkhjf

Egne butikker skal løfte BoConcept i Japan

Møbelkoncernen har afbrudt samarbejdet med de franchisetagere, som ikke fulgte konceptet. I stedet er der satset på etablering af egne butikker, og resultatet har været markant.
Efter en årrække med udfordrende markedsbetingelser mærker BoConcept nu fremgang på det japanske marked.

Det skyldes ikke mindst en omfattende sanering og restrukturering af virksomhedens setup i Japan, hvor omkostningerne i landeorganisationen er nedbragt kraftigt, mens de franchisebutikker, der ikke fulgte konceptet, er lukket. I stedet satser BoConcept i højere grad på egne butikker med eget personale.

- Optimeringspotentialet er enormt herude, og det er altafgørende, at vi udnytter brandets position og markedsmulighederne fuldt ud. Derfor har vi senest åbnet fem egne butikker på tre måneder. Kombinationen af egne butikker i de væsentlige storbyer og franchisebutikker i de andre områder har vist sig at være optimal, så det er den vej, vi vil tage ekspansionsstrategien i Japan fremover, siger regionsdirektør Kim Mølholm i BoConcepts netop offentliggjorte halvårsrapport.

BoConcept havde ved udgangen af oktober 17 butikker i Japan, heraf seks egne, og der planlægges yderligere åbninger af egne butikker i Osaka og Kobe.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078