23948sdkhjf

Kort nyt fra træ- og møbelbranchen

Wood Supply samler stort og småt fra branchen. Læs i dag om Bauhaus, Würth og Trip Trap Woodcare.
Ny Würth-butik i Aalborg
I Aalborg er Würth flyttet fra Ny Kærvej til Blytækkervej 24, hvor man slog dørene op for en ny butik den 4. december.

Flytningen sker som et led i en strategi om at forny og videreudvikle butikskæden, som foreløbigt består af 22 butikker i Danmark.

- Takket være vores mange loyale kunder i og omkring Aalborg går det rigtig godt for vores aktiviteter i det nordjyske, så vi har længe ønsket os større butikslokaler og en mere central placering i Aalborg-området. Vi er derfor rigtig glade for, at det i samarbejde med bygherren er lykkedes at skabe nogle flotte rammer for vores brede produktsortiment i Aalborg, siger kundekontaktpunktschef Halfdan B. Andersen

I den nye butik vil man kunne finde et bredt udvalg af blandt andet værktøj, befæstelse, kemi- og sikkerhedsprodukter. Det daglige ledelsesansvar varetages af Anders S. Christensen, som har været ansat hos Würth siden 2003.

Fransk A+-mærke til Trip Trap WoodCare
Trip Trap WoodCare har i den seneste tid haft travlt med diverse tests af produkter i forbindelse med salget på det franske marked. Lige med undtagelse af nogle enkelte produkter, som har fået tildelt ’A’, så har de resterende produkter opnået ’A+’, som er den højeste mærkning.

Fra september 2013 er det blevet et krav, at alle bygningsmaterialer på det franske marked skal kategoriseres med energimærke i spektret A+ til C.

Mærkningsordningen ”Émissions dans l’air intérieur” bekendtgør, i hvor høj grad emissionen af gasser i indeklimaet udgør en risici mod helbredet ved indånding. A+ er en garanti for meget lav emission, mens C signalerer det modsatte, nemlig høj emission.

A+ garanterer, at emissionen af gasser efter 28 dage er under en grænseværdi identisk med den, som er fastsat i den lovpligtige strenge tyske arbejdsmiljøforordning DIBt.

Bauhaus tænker grønt
500 strømproducerende solceller er blevet monteret på taget af det 15.000 m² store Bauhaus byggevarehus i Roskilde. Det oplyser Dagbladet Roskilde.

De 500 solpaneler forventes at dække 10-15 procent af varehusets årlige elforbrug. Hertil kommer sparetiltag som LED-belysning i skilte, lavenergilamper, udnyttelse af solvarme og varmegenvinding i ventilationsanlæg.

Det skal alt sammen sikre et mere miljøvenligt fokus i varehuset, hvor også de 120 medarbejderes adfærd skal være med til at nedbringe CO2-udledningen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063