Spot på designbranchens talenter
Når DesignTrade åbner onsdag er en stor del af messens indhold tildelt branchens nye spirende talenter.
Derfor har arrangørerne besluttet at udvide talentområdet i forhold til sidste messe i august 2013, og det giver de unge designere en mulighed for at skabe synlighed og relationer i markedet. Den nyudklækkede designer Mette Schelde, som står bag brandet Mette Schelde, siger:
- Som ny designer er en af vores fornemmeste opgaver at leve op til den standard, som kendetegner dansk design. Designtraditionen er stærk, men vi må også vise omverdenen, at vi kan mere og andet end det. De mange tanker, som ligger i papirskitser på morgendagens nytænkende designs, bliver først for alvor noget værd, når de vises frem, og vi kommer i dialog med brugere. Det er en af grundene til, at en fagmesse kan være relevant for os nye designere. Respons og sparring med andre fagfolk er vigtig, når vi gerne vil have vores produkter realiseret og måske bygge en lille smule nyt oven på den ellers så stærke tradition.
Josephine Senger, ejer og partner i nyetablerede Aperie, er enig:
- En designfagmesse som DesignTrade giver unikke markedsføringsmuligheder. Når der er så mange forskellige brands tilstede, både upcoming og etablerede navne, er der grobund for både at netværke og samle inspiration. Det gælder om at skabe kendskab, men også om at møde andre i branchen, siger hun.