Expedit vil bringe manden tilbage til detailhandlen
Den danske leverandør af butiksinventar er blandt udstillerne på næste måneds store Euroshop-messe i Düsseldorf – og det med et noget utraditionelt koncept.
Expedit har taget titlen fra James Browns udødelige klassiker og gjort den til tema for sin deltagelse på en af verdens vigtigste retailmesser – Euroshop i Düsseldorf – der afholdes i dagene 16.-20. februar.
På Expedits stand vil de besøgende få et kreativt bud på, hvordan detailhandlen får manden tilbage. Med udgangspunkt i et univers fra 1920’ernes og 30’ernes USA, har virksomheden kreeret en butik med eksempler på, hvordan det uudnyttede potentiale i den mandlige forbruger kan realiseres.
- Engang herskede manden over verden. Men det er længe siden. I dag henter han børn, går til fødselsforberedelse og afleverer pænt sin løn til budgetkontoen. Når han køber ind, er det i butikker indrettet til kvinder. Så derfor holder han øjnene stift rettet mod indkøbssedlen, lyder forklaringen fra Expedit, der ønsker at give manden det tabte tilbage – ikke på fuld tid, men i form af små oplevelser, hvor man vender tilbage i rollen som den feterede hersker i sit eget liv.
- Expedit har været gennem en udvikling de seneste år, der gør, at vi virkelig kan overraske vore gæster på standen. Fra at være en produktorienteret virksomhed, er vi i dag en partner, der kan matche ambitiøse kæder og brands på både innovation, know-how og kapacitet. Expedits stand er et eksempel på hvordan vi arbejder og tænker, når vi skal skabe sælgende koncepter, siger CEO Steen Bødtker.
Euroshop afvikles hvert tredje år og besøges af cirka 100.000 gæster fra 90 lande. Messens omkring 2.000 udstillere er alt fra arkitekter og designere til IT-leverandører, shopfittere, forskellige producenter og konceptudbydere. Alle med det til fælles, at de arbejder med butikken i en eller anden form.