23948sdkhjf

Kvik har sat kursen

Indtjeningen faldt i 2013, men Kvik fortsætter sin vækst med fokus på produktudvikling, innovation og salg.
Kvik-konceptet fortsatte sin vækst i 2013, hvor omsætningen steg fra 933 til 936 mio. kr. Tab på debitorer og strukturelle valutaændringer, har dog sat sine spor i resultatet, der er faldet med 12 procent til 74,8 mio. kr. før finansielle poster og skat.

- Resultatet skal ses i lyset af, at vi igen opnår vækst i vanskelige markeder. Det er naturligvis meget positivt. Men når man driver en international virksomhed, med butikker fordelt på mange markeder, er der også risici forbundet hermed. Vi har i 2013 haft et tab på debitorer og oplevet nogle strukturelle valutaændringer, der er i sig selv står for en stor del af differencen mellem 2012- og 2013 resultatet, siger administrerende direktør Jens-Peter Poulsen.

Satser hårdt på produktudvikling og innovation
Produktudvikling og innovation var centrale fokusområder i 2013, og bliver også en væsentlig del af strategien i 2014. Det handler i bund og grund om at give kunderne mest mulig værdi for pengene, fremfører Jens-Peter Poulsen.

- Vi skal fortsat øge salgsvolumen via nye spændende køkkenserier, samt bad- og garderobesortimenter. Vi satser hårdt på produktudvikling og innovation generelt, ikke bare ved at styrke produktsortimentet, men også ved at optimere kundernes oplevelse i butikken, siger Kvik-direktøren og fortsætter:

- For at sikre vækst og udvikling har vi haft stort fokus på opbygning og udvikling af kompetencer i Kvik A/S og i de franchisedrevne butikker. En strategi vi vil fortsætte i 2014. For at kunne vinde i et vanskeligt marked er det altafgørende, at vi har dygtige og engagerede medarbejdere, der er i konstant udvikling.

Vil være det stærkeste specialistbrand
De seneste år har Kvik åbnet butikker på flere nye markeder, og det er en væsentlig årsag til væksten. I 2014 er fokus på dels at udbygge salget i de flere end 135 eksisterende butikker, dels at åbne nye butikker på eksisterende markeder.

- Vi har hos Kvik en klar ambition om, at virksomheden i 2016 skal være det stærkeste køkkenspecialist-brand i Nord- og Vesteuropa målt på forbruger- og partner tilfredshed, overskud og medarbejderengagement, og det kræver, at vi er villige til at investere i både produktudvikling, vores butikker og vores medarbejdere, slutter Jens-Peter Poulsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.086