23948sdkhjf

Fransk køkkenkoncern har vokseværk i Skandinavien

Schmidt Nordic har ansat ny business development and expansion manager til at sikre køkkenkoncernens mål om fyrre Schmidt-butikker i Danmark og Norge inden for de næste fire år.
Schmidt Nordic har et mål om, at der inden for de næste fire år skal være fyrre Schmidt-butikker i Danmark og Norge. I dag er der elleve Schmidt-butikker I Skandinavien, hvoraf de tre ligger i Jylland og én på Fyn.

Rekruttering af nye partnere
Ifølge Schmidt Nordic skal strategien eksekveres med hovedvægt på rekruttering af nye forretningspartnere til at åbne egne forretninger ud fra et velafprøvet og dokumenteret retail-koncept. For at støtte ekstra op om rekrutteringen og åbningen at nye forretninger har Schmidt Nordic ansat Leif Garne som ny business development manager.

Leif Garne kommer med en stæk baggrund i detailbranchen. Han har bl.a. arbejdet for Dansk Supermarked og Telenor, hvor han har haft ansvaret for dele af distributionsledet og butikkerne. De seneste år har Leif Garne været selvstændig og beskæftiget sig med rekruttering af retail-partnere og forretningsudvikling.

- Jeg har de seneste fire år arbejdet meget med rekruttering af franchise-tagere og retail-partnere, og det er også her, mit hovedfokus kommer til at ligge hos Schmidt Nordic. Min fornemmeste opgave bliver at finde nye retail-partnere, over hele landet, som kan give en unik kundeoplevelse og dermed gøre kunderne til vores bedste ambassadører, siger Leif Garne.

Jacob Skjødt, ejer af Schmidt Nordic, supplerer:

- Mulighederne for at etablere sig de rigtige steder og tiltrække de rigtige partnere ser vi som stigende. Vi er en virksomhed i vækst med en ambitiøs plan, og hvis vores målsætning om halvtreds butikker inden for de næste fire år skal realiseres, så har vi også brug for ambitiøse partnere. Det er det, Leif skal hjælpe os med at finde, udtaler han.

Schmidt har allerede med succes implementeret denne form for partnerskaber i 650 butikker i 21 lande. Alle butikker etableres som partnerskab mellem Schmidts moderselskab, Sociéte ALsacienne de Meubles (SALM), og forretningspartneren, hvor SALM er leverandør med optimale vilkår for stordriftsfordele til gavn for forretningspartneren. SALM er Europas femte største køkkenproducent, som har oplevet konstant vækst siden etableringen i 1934. Omsætningen er gennemsnitligt øget med 8 procent hvert år siden 2000 (154 mio. EUR), og omsætningen i 2012 var 2,5 gange højere end i 2000 (389 mio. EUR).

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109