Direktørskifte hos Dana Lim skal fastholde succeskurs
Den 1. juli skifter Mogens Overgaard titlen som adm. direktør hos Dana Lim ud med en formandspost i virksomhedens bestyrelse. Ny adm. direktør er Lars Christensen.
Den afgående og kommende adm. direktør hos Dana Lime, Mogens Overgaard (tv.) og (th.) Lars Christensen.
En omsætning, som i perioden er steget fra 20 mio. kr. til 300 mio. kr., vidner også om at Dana Lim har undergået en markant stabil fremgang, siden Mogens Overgaard satte sig i spidsen for virksomheden. Den nu afgående direktør er således overbevist om, at der med et velfunderet setup bestående af højteknologisk produktudvikling, topmoderne dansk produktion samt kompromisløs rådgivning og service er blevet skabt den rette platform for virksomhedens fremtidige vækst:
- Vi er kommet styrket gennem de op- og nedture, som har præget byggeindustrien gennem de sidste mange år og i særdeleshed i forbindelse med finanskrisen. Dermed er tiden også kommet til at overlade ansvaret for væksten til nye kræfter, og med Lars Christensen har vi utvivlsomt fundet den rette mand, der skal føre Dana Lim sikkert ind i fremtiden, forklarer Mogens Overgaard og fortsætter:
- Et vigtigt element i vores skifte fra markedsspiller til markedsleder har unægteligt været evnen til at tiltrække og fastholde nogle af branchens stærkeste kompetencer. Der er derfor ingen tvivl om, at medarbejderne takket være deres høje faglighed og teknologiske knowhow udgør vores vigtigste ressource og dermed rygraden i Dana Lims fortsatte fremgang.
Fastholder principperne
Som tidligere salgsdirektør hos malingleverandøren Hempel beskriver Dana Lims nye adm. direktør Lars Christensen, 49, sig selv som en ”kundens mand” med et solidt købmandskabs-gen og ikke mindst et stærkt internationalt udsyn. Alt sammen egenskaber, som ifølge den nye direktør udgør en brugbar kombination i den fremtidige udbygning af Dana Lims position som markedsledende leverandør inden for sit felt:
- Min ambition er at videreudvikle den kontinuerlige, stabile vækst, som Dana Lim har oplevet gennem de seneste årtier. Et vigtigt parameter i virksomhedens succes har afgjort været et målrettet fokus på at sætte kundens behov i centrum. Dette princip skal videreudvikles, så vi fremover bliver endnu bedre til at skabe værdi for kunderne gennem vores løsninger og services. Derudover spiller de øvrige nordiske markeder en nøglerolle i vores fortsatte fremgang, og derfor ligger der en væsentlig opgave i at synliggøre Dana Lim yderligere i resten af Skandinavien, udtaler han.
Når Lars Christensen, der er cand. merc. i Marketing og Finansiering fra Handelshøjskolen i Århus, indtager direktørstolen hos Dana Lim, sker det med bevidstheden om, at han sætter sig i spidsen for en af landets ældste og mest traditionsrige limproducenter med solide danske rødder og værdier som samfundsansvar og kvalitet i højsædet. Som afløser for lim- og fugebranchens ”nestor” ser han ikke desto mindre frem til at videreføre Dana Lims kultur.