23948sdkhjf

Sofakompagniet retter fokus mod udlandet

Efter to år på det danske marked er den webbaserede møbelbutik nu klar til at erobre eksportmarkederne.
Hvad gør du, når den etablerede møbelhandel bliver ved med at afvise dine produkter? For Scandinavian Design International blev løsningen at sælge møblerne selv.

Virksomheden etablerede Sofakompagniet i 2012 – og det med succes. Regnskabsåret 2013 sluttede med et plus på 1,8 mio. kr. efter skat, og udviklingen fortsætter.

- Det gik hurtigere, end vi havde regnet med, for pludselig eksploderede efterspørgslen. I 2014 kan vi se på halvårsregnskabet, at det allerede har overgået det fra sidste år, siger administrerende direktør og medstifter Christian Rudolph til dagbladet Børsen.

Scandinavian Design International har egen fabrik i Vietnam og sparer dermed et mellemled ved selv at sælge sine møbler. En stadigt større del af virksomhedens omsætning kommer fra kunder i udlandet, og efter at have etableret sig i Danmark og Holland rettes fokus nu mod nye markeder. Ambitionen er ifølge Christian Rudolph at være aktive i mindst ti lande om et år. I første række står lande som Norge, Sverige, Polen og Sydafrika.

- Det har hele tiden været planen, at vi skulle ud at kigge på nye lande. For Danmark som marked er ikke interessant. Det er jo kun på størrelse med Hamborg. Hvis man vil noget med sin forretning, er det nødvendigt at komme ud over landets grænser, siger Christian Rudolph til Børsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079