23948sdkhjf

DesignTrade vil favne hele byen

”Skandinavisk design er et anerkendt varemærke i udlandet, men vi skal blive endnu bedre”, lyder det fra folkene bag den ambitiøse messe.
Søndag åbner Bella Center for tre dage med fokus på fokus møbelkunst, arkitektur og nye talenter, når den tredje udgave af DesignTrade løber af stablen.

Med Kristian W. Andersen, der også står bag modemessen CIFF, i spidsen, er ambitionen at positionere DesignTrade som en skandinavisk messe i international klasse.

Fra og med 2015 lægger DesignTrade derfor kursen om og vil henover de næste par sæsoner skærpe den skandinaviske og internationale profil gennem en række markante og innovative tiltag.

- En messe bør ikke begrænses til én location, men skal omfavne hele byrummet fra butikker til gallerier, museer og showrooms, og dermed byde sig til som en levende designdestination, sådan som vi kender det fra Milano og Paris, fortæller Kristian W. Andersen.

Hidtil største messe
Han peger desuden på, at den igangværende udgave af DesignTrade, der er en tredje og hidtil største udgave af messen, rummer flere initiativer, der bringer branchens aktører sammen på nye måder.

Ti haller er taget i brug for at rumme de omkring 350 udstillere, der tæller navne som Normann Copenhagen, Onecollection og Menu samt en række nye internationale udstillere, der ser stort potentiale i Skandinavien.

DesignTrade har desuden i samarbejde med samarbejdspartner og udstiller, Muuto, inviteret 150 europæiske topindkøbere til at opleve messen, og forsøger på den måde at sætte nyt og ekstra fokus på de synergier og forretningsmuligheder, der opstår, når forskellige aktører går sammen.

For dem, der ønsker endnu mere fagligt indhold og inspiration byder DesignTrade på et varieret konferenceprogram med både etablerede designere og nye talenter, trendforskere, designeksperter og arkitekter på talerstolen samt en interessant designdebat.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.065