Invita vil have en større del af markedet
Den midtjyske køkkenproducent, Invita Køkkener A/S, vil have en større del af et stagnerede marked. Større butikker og flere sælgere er midlerne til at indfri målet.
Strategien er klar: større butikker med attraktive beliggenheder samt flere sælgere til at betjene kunderne skal sikre vækst hos køkkenproducenten.
Flytningen af butikkerne sker gradvist og begyndte allerede i 2005, hvor de første butikker flyttede til en mere attraktiv beliggenhed. Sammen med flytningen vokser butikkerne også arealmæssigt.
- For 15 år siden var det fint med en lille butik i en gågade eller nær centrum. I dag har vi behov for flere parkeringspladser, og samtidig ser vi en fordel i at lægge os tæt på andre køkkenbutikker. Den typiske kunde nøjes ikke med blot at se på ét køkkenmærke. Kunden ønsker inspiration og vil typisk gennemgå et større udvalg, før vedkommende træffer sin beslutning, fortæller Leif Nygaard til ErhvervsBladet.
Kilde: ErhvervsBladet - www.erhvervsbladet.dk