23948sdkhjf

Ilva skærper fokus på basale dyder

Møbelkæden Ilva's nye ejere islandske Lagerinn vil med et skærpet fokus på de basale dyder inden for godt købmandsskab, såsom service, fokus på kunden og varer uden ventetid, bringe møbelkoncernen tilbage i sværvægter-klassen i den danske møbelbranche.
Ilva er efterhånden ved at vende tilbage som en markant spiller på det danske møbelmarked. Det sker endelig efter år med turbulens, usikkerhed og en svigtende kundeskare. Nu skal de gamle basale dyder om godt købmandsskab hjælpe koncernen helt tilbage til sin oprindelige topform.

Fokus på service, kunden og varer uden leveringstid, lyder umiddelbart som floskler, men det virker for Ilva.

- Vi er meget entusiastiske omkring det nye ejerskab. Vi har en god tradition og stolthed omkring Ilva, og med den nye ejer har vi fået samme type som Jørgen Linde, der i sin tid stiftede Ilva. Det er praktiske købmænd, der ved, hvad der skal til på gulvet for at få succes, siger salgsdirektør Henrik Andersen, Ilva om møbelforretningens islandske ejere, Lagerinn.

Det er især møbelkoncernens fejlslagne britiske eventyr, der har kunnet mærkes på bundlinien – også her i Danmark.

Sidste år faldt omsætningen i de tre danske butikker med 50 mio. kr. Men nu er alle sejl sat til. Lagerinn har tilført koncernen 250 mio. kr., og så satses der simpelthen på, at godt købmandsskab kan få Ilva på ret køl igen – både i England og i Danmark.

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078