Ilva skærper fokus på basale dyder
Møbelkæden Ilva's nye ejere islandske Lagerinn vil med et skærpet fokus på de basale dyder inden for godt købmandsskab, såsom service, fokus på kunden og varer uden ventetid, bringe møbelkoncernen tilbage i sværvægter-klassen i den danske møbelbranche.
Fokus på service, kunden og varer uden leveringstid, lyder umiddelbart som floskler, men det virker for Ilva.
- Vi er meget entusiastiske omkring det nye ejerskab. Vi har en god tradition og stolthed omkring Ilva, og med den nye ejer har vi fået samme type som Jørgen Linde, der i sin tid stiftede Ilva. Det er praktiske købmænd, der ved, hvad der skal til på gulvet for at få succes, siger salgsdirektør Henrik Andersen, Ilva om møbelforretningens islandske ejere, Lagerinn.
Det er især møbelkoncernens fejlslagne britiske eventyr, der har kunnet mærkes på bundlinien – også her i Danmark.
Sidste år faldt omsætningen i de tre danske butikker med 50 mio. kr. Men nu er alle sejl sat til. Lagerinn har tilført koncernen 250 mio. kr., og så satses der simpelthen på, at godt købmandsskab kan få Ilva på ret køl igen – både i England og i Danmark.
Kilde: Dagbladet Børsen