Andersen Furniture har travlt
Satsningen på nye produkter giver resultat for møbelvirksomheden, der går efter at øge omsætningen med knap en tredjedel i 2015.
Andersen-stolen (The Andersen Chair) er et af de produkter, der er med til at løfte omsætningen hos Andersen Furniture. Virksomheden har tidligere haft svært ved at følge med efterspørgslen, men det er nu fortid efter en omlægning fra manuel til maskinel produktion.
Det er ikke mindst udviklingen af nye produkter, der er med til at løfte omsætningen. Andersen-stolen, der blev lanceret i 2013, er allerede nu solgt i flere eksemplarer end hele sidste år.
- Vi har travlt og går efter at fastholde fremgangen året ud. Vi kommer fortsat til at køre hårdt på med markedsføringen, siger administrerende direktør Poul Frandsen til Wood Supply.
Højt investeringsniveau
Andersen Furnitures nyligt offentliggjorte 2014-regnskab viser et overskud på 0,47 mio. kr. før skat mod 0,19 mio. kr. i 2013. En relativt beskeden fremgang som kunne have været større:
- Hvis vi ikke havde investeret så mange penge i produktudvikling og markedsføring, havde vores resultat været langt højere i 2014 end i 2013, pointerer Poul Frandsen.
Investeringerne vil i år ligge på nogenlunde samme niveau som i 2014, og den forventede vækst skal derfor gerne vise sig i form af et større overskud på bundlinjen i 2015.
Den positive udvikling mærkes også på eksportmarkederne, hvor salget i Norge og Sverige er stigende. Her i foråret tager Andersen sine første skridt ind i Tyskland, hvor en nyansat sælger og et sponsorsamarbejde med håndboldlandsholdets målmand, Niklas Landin, skal bane vejen til de nordtyske møbelkunder.