23948sdkhjf

Junckers skærer ind til kernen

Gulvproducenten lancerer en ny og mere fokuseret strategi, som blandt andet medfører betydelige investeringer på fabrikken i Køge.
Ledelsen i Junckers har de seneste måneder arbejdet på en ny strategiplan, der skal føre virksomheden videre efter ejerskiftet sidste sommer, hvor en investorgruppe – anført af CEO Carsten Chabert, bestyrelsesformand Holger C. Hansen samt bestyrelsesmedlem Asbjørn Berge – overtog ejerskabet.

CEO Carsten Chabert fortæller i et interview med Dagbladet Roskilde, at den nye strategi består af tre hovedpunkter; produkt, geografi og segment. De produkter, hvor Junckers ikke selv tager del i produktionsprocessen, nedprioriteres til fordel for de massive parket- og plankegulve

- Lamelgulve er under udfasning, fordi vi ikke der sidder på hele produktionsprocessen og dermed heller ikke på kvaliteten. Der er flere led, der skal tjene penge på sådan et produkt, forklarer han.

Med den nye strategi er planen at investere ” et betydeligt, større beløb” i fabrikken i Køge, hvor produktionskapaciteten skal udvides. Desuden har Junckers omprioriteret salgsressourcerne og vil i højere grad fokusere sin indsats i Skandinavien til fordel for lande som Spanien og Italien.

Siden den økonomiske krise indtrådte i 2008, har Junckers haft det svært, og trods flere tiltag er det ikke lykkedes at skabe en positiv bundlinje.

Med ejerskiftet tilførte den nye investorgruppe ny kapital for at styrke egenkapitalen, nedbringe gælden og forbedre likviditeten. Efterfølgende fulgte en omfattende omstrukturering, hvor omkostningsbasen blev nedbragt.

Med en mere fokuseret strategi forventer Carsten Chabert, at Junckers får bedre mulighed for at positionere sig i markedet som producent af massive gulve i høj kvalitet.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078