Montana lægger ordrestyringen online
Den fynske møbelproducent er i fuld gang med at opgradere sin ordreplatform. Alt flyttes nu online, og gevinsten er færre fejl.
Montana har nu investeret i et nyt, onlinebaseret salgs- og ordreværktøj, der understøtter produktionen og integrerer virksomhedens back office og ERP-funktioner.
Systemet skal sørge for, at slutkundens møbel altid er sammensat af de rigtige komponenter, når det tegnes ude i butikken. Dermed reduceres de menneskelige fejl, som let kan opstå i processen fra ordre til levering:
- Det vigtigste for os er, at kunden får det rigtige produkt og får oplyst den rette pris. Det er helt essentielt i vores ordrebehandling, fortæller økonomidirektør Christer Mysling til Wood Supply.
Nye muligheder
Hos Montana har man længe brugt tegneprogrammer ude i butikkerne. Så i den forstand er det ikke revolutionerende, at virksomheden nu implementerer den nye salgs- og ordreplatform, som er udviklet af finske VividWorks. Men investeringen giver nogle muligheder, som Montana ikke har haft hidtil.
Udover færre manuelle processer sikrer overgangen fra offline til online, at butikkerne altid har adgang til den senest opdaterede version af programmet. Desuden kan man følge ordrestatus, og en såkaldt ”Augmented Reality”-funktion giver mulighed for at visualisere møblet i kundens hjem, inden beslutningen om et køb er truffet.
I første omgang har Montana fokuseret på at erstatte det gamle system én-til-én. Når det nye system er helt oppe at køre, tager virksomheden hul på den næste fase, hvor systemets mange muligheder skal udforskes:
- Det nye system kan noget mere end det gamle, men vi er i den spæde start, så det har vi ikke haft fokus på endnu. For os vil det først og fremmest være et professionelt værktøj, der skal sikre, at vi får produceret den rigtige løsning til den rigtige pris, siger Christer Mysling.