Ny aktør på den danske møbelscene
Factory Living skaber et nyt møbelkoncept. Gennem opkøb af restpartier og overskudsprodukter fra de større danske møbelproducenter, vil Factory Living sælge billige møbler til danskerne på outlet-maner. Direktør fra brancheforening tror ikke på konceptet.
Factory Living kan på den måde skære 30-50% af originalprisen. Prisniveauet vil spænde bredt, og Factory Livng satser på midtersegmentet på møbelmarkedet. Niels Hellmund Jensen, direktør i Factory Living, vurderer, at der er ved at opstå et vakuum i midten af det danske møbelmarked. Og det er her, han mener, virksomheden har sin plads.
Direktøren for Brancheforeningen Dansk Møbelhandlere, Frits Hansen, tror ikke på, at det nye outlet-koncept vil tilføre noget nyt til møbelmarkedet.
- I mine øjne lyder det som en ny, smart måde at markedsføre sig på. Jeg har lidt svært ved at se, hvordan et factory-outlet skal passe ind på det danske marked. Der mangler efter min mening ikke noget, for der bliver solgt møbler i alle prisklasser, og mellemvirksomhederne køber jo også store partier og laver brandudsalg, I forhold til den store konkurrence på møbelmarkedet er det svært at gøre det ret meget billigere, siger Frits Hansen til avisen.
Derudover ser han ikke noget vakuum i midten af det danske møbelmarked, men mener til gengæld, at midten har bevæget sig opad.
Kilde: Dagbladet Børsen