23948sdkhjf

4.400 besøgte Northmodern

Arrangørerne glæder sig over branchens opbakning til ambitionen om at skabe en ny stærk design- og møbelmesse.
Northmodern er Bella Centers nye bud på en nordisk platform for møbler interiør og design, og den anden udgave af messen sluttede forrige weekend.

I alt 4.400 fagfolk besøgte messen i løbet af de tre åbningsdage, og det er en fremgang på mere end 60 procent i forhold til debuten i januar. Også antallet af udstillere var steget markant til 480.

- Det er fantastisk at se visionen for Northmodern tage form, og vi er glade for, at industrien, både nationalt og internationalt, står bag os, siger direktør Kristian W. Andersen.

Bedre end forventet
Wood Supply besøgte Northmodern på messens første dag, hvor det generelle indtryk blandt udstillerne var, at arrangørernes indsats for at tiltrække relevante og købestærke indkøbere langt hen ad vejen var lykkedes. Dette billede præger også evalueringerne efter messen:

- Taget i betragtning, at vi kom til hovedstaden med meget små forventninger, må jeg sige, at vi blev positivt overraskede – også over antallet af besøg fra fx Norge og Sverige, siger Jacob Plejdrup, indehaver af dk3, som delte stand med Mogens Hansen Polstermøbler.

Også hos køkkenvirksomhederne Boform og Cph. Square melder man om overraskende stor interesse fra både danske og udenlandske arkitekter, designere og journalister – særligt torsdag og fredag.

- Vi fik vist den danske designbranche, at Boform går forrest, når det gælder nyskabende design. Dertil fik vi mulighed for at knytte en del nye kontakter i udlandet. Vores andet brand, Cph Square, er kendt af mange. Men de færreste ved, at det bliver produceret på Boforms fabrik, og det har vi, med Northmodern, formået at synliggøre, fortæller export & brand manager, Dorthe Due Theilade, til Wood Supply.

Northmodern er sat i søen med ambitionen om at skabe en førende skandinavisk platform for design og møbelkunst. Og hos dk3 er Jacob Plejdrup ikke i tvivl om, at dansk design både kan bære – og har brug for – en samlet messe i København:

- Vi er klar over, at det vil kræve, at minimum de 20 bedste og største danske designbrands deltager, men vi også tror på, at det vil ske i de kommende år. Danmark skal have et brag af en designuge én gang om året i Bella Centret og i Københavns gader. De globale indkøbere vil elske os for det, siger han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109