Bolia buldrer videre
Vækst på 23 procent gør regnskabsåret 2014/15 til det hidtil bedste.
I begyndelsen var det ikke en ret stor andel af møblerne, der blev solgt online. Men idéen og grundtanken var på plads, og det er årsagen til, at Bolia i dag henter mere end 40 procent af sin omsætning online.
Salget vokser år for år, og ifølge direktør Lars Lyse Hansen betyder det, at årsregnskabet 2014/15, som fremlægges senere på efteråret, bliver Bolias hidtil bedste:
- Vi oplever stor vækst på alle vores markeder, men særligt i Tyskland går det stærkt. Det er et marked, vi har prioriteret højt, og det er blevet belønnet med en vækst på 50 procent det seneste år, siger direktør Lars Lyse Hansen.
Han peger selv på integrationen af offline- og onlinehandel som en afgørende forudsætning for virksomhedens succes. Væksten i år er tilmed drevet af en satsning på internationale designere samt en ny og skarpere designprofil:
- Vi har sat designbarren højt, og vi er selektive i vores valg af samarbejder. Vores designs skal bringe noget nyt til gamet, have en international approach og samtidigt være forankret i skandinaviske designtraditioner. Det stiller krav til designerne, men det er også her det unikke design opstår, siger Lars Lyse Hansen.
Bolias eksportandel udgør i dag 80 procent, og det internationale fokus styrkes yderligere i løbet af det kommende år med åbning af flere butikker og en bredere onlinehandel – både på eksisterende og nye markeder. Desuden har Bolia planer om at accelerere ekspansionen i samarbejde med udvalgte globale wholesale-partnere.