Polstermøbler er Andersens nye satsning
Ny sofaserie skal i løbet af to år være virksomhedens bedst sælgende produkt.
Andersen vil i højere grad være kendt som et designhus, og virksomheden tager nu yderligere et skridt i den retning med udviklingen af sit første polstermøbel – en kassesofa som lanceres i en 3'er,en 2½’er og en puf:
- Vi har netop fået de færdige prototyper hjem og har præsenteret dem for den første håndfuld forhandlere. De er heldigvis glade, og så er vi også glade, siger administrerende direktør Poul Frandsen til Wood Supply.
Langt mere omsætning i polstermøbler
Han har store forventninger til sin nye satsning, som både er målrettet erhvervsmarkedet og privatmarkedet:
- Vi har en forventning om, at sofaen i løbet af 2017 bliver vores bedst sælgende produkt. Altså omsætningsmæssigt, ikke nødvendigvis stykmæssigt, siger han.
Poul Frandsen peger på, at 40-50 procent af omsætningen i en møbelbutik kommer typisk fra polstermøbler, mens spiseborde ligger på 6-8 procent. Derfor er markedspotentialet i sofaen væsentligt større, end hvis Andersen havde lanceret et nyt bord.
- Jeg håber, at vi igen har ramt et produkt, hvor det lykkes os at få pris, design og kvalitet til at matche, hvad markedet efterspørger. Det er ikke en billig sofa, slet ikke, men det er en sofa, der kan betales, siger Poul Frandsen.
Andersen har arbejdet med udviklingen af sin nye sofa i knap et år, og ifølge Poul Frandsen har det været en spændende, lærerig og ressourcekrævende proces:
- Hvis tålmodighed ikke er det, man har mest af, så er det i hvert fald en hård proces at gå i gang med. Man skal finde de rigtige samarbejdspartnere, man skal finde det rigtige design, og man skal teste undervejs på alle mulige måder. Det er en lang, men også nødvendig proces, hvis vi vil lave en sofa, som, vi synes, er i orden, og som vi kan være stolte af, siger direktøren.
Andersen har i processen arbejdet tæt sammen med Gabriel, som også står for produktionen af de nye sofaer.