Boconcept satser også på japansk kontraktmarked
Ny salgsafdeling i Tokyo skal score de professionelle kunder. For første gang i udlandet for Boconcept.
En salgsafdeling er åbnet i Japans hovedstad, Tokyo, og det er Bonconcepts første salgsadeling på et udenlandsk kontraktmarked.
- Vi tror, at der er et stort uopdyrket potentiale i Japan, som vi nu vil opsøge målrettet, siger Japan-direktør Benny Storgaard ifølge danishfurniture.dk.
Boconcept håber især på det japanske marked for kontorer.
Benny Storgaard peger på, at man i Japan begynder at se en mere flydende overgang mellem hjem og arbejdsplads, som det har været tendensen i Europa. Spændende kontorlandskaber skal bruges til at tiltrække den bedste arbejdskraft, og det bliver en udfordring i Japan, hvor en yngre arbejdsstyrke er ved at blive mindsket.
På konsummarkedet er Japan Boconcepts fjerdestørste marked, så mange japanere kender allerede det danske møbelbrand. Boconcepts driver selv syv butikker foruden ni franchise-butikker i Japan.