Flexa øger omsætningen med en femtedel
Børnemøbelproducenten meddeler, at omsætningen er stærkt opadgående.
Året før var stigningn syv procent.
- Vi er meget tilfredse med omsætningsudviklingen, specielt set i lyset af et fortsat svært marked for møbler i Europa, skriver topchef Carsten Dan Madsen i pressemeddelelsen-
En del af strategien har været at forny produktsortimentet, og siden har der været udviklet et større antal nye produktkoncepter, som alle er i nordisk stil og med fokus på børns behov.
I dag er halvdelen af Flexas omsætning således produkter, som er skabt inden for de sidste fire år, skriver Flexa i pressemeddelelsen.
- Vi oplever stor interesse for Flexas nye koncept og produktsortiment hos de store møbelkæder i Europa og franchise-tagere verden over, hvilket styrker os i vores målsætning om at være førende inden for design, produktion og markedsføring af møbler og interiør til børneværelset, står der endvidere i pressemeddelelsen.
I de seneste fire år har Flexa hvert år sluttet med et samlet nettounderskud i omegnen af 15 mio. kroner. Det var ikke muligt for Wood Supply at træffe Carsten Dan Madsen for at spørge til, hvad resultatforventningen er for 2015-regnskabet. Ifølge virksomheden befinder han sig på møbelmessen IMM i Köln.