23948sdkhjf

Flexa øger omsætningen med en femtedel

Børnemøbelproducenten meddeler, at omsætningen er stærkt opadgående.
Flexa er kommet ud af 2015 med en omsætningsstigning på 19 procent, skriver børnemøbelproducenten i en ny pressemeddelelse.

Året før var stigningn syv procent.

- Vi er meget tilfredse med omsætningsudviklingen, specielt set i lyset af et fortsat svært marked for møbler i Europa, skriver topchef Carsten Dan Madsen i pressemeddelelsen-

En del af strategien har været at forny produktsortimentet, og siden har der været udviklet et større antal nye produktkoncepter, som alle er i nordisk stil og med fokus på børns behov.

I dag er halvdelen af Flexas omsætning således produkter, som er skabt inden for de sidste fire år, skriver Flexa i pressemeddelelsen.

- Vi oplever stor interesse for Flexas nye koncept og produktsortiment hos de store møbelkæder i Europa og franchise-tagere verden over, hvilket styrker os i vores målsætning om at være førende inden for design, produktion og markedsføring af møbler og interiør til børneværelset, står der endvidere i pressemeddelelsen.

I de seneste fire år har Flexa hvert år sluttet med et samlet nettounderskud i omegnen af 15 mio. kroner. Det var ikke muligt for Wood Supply at træffe Carsten Dan Madsen for at spørge til, hvad resultatforventningen er for 2015-regnskabet. Ifølge virksomheden befinder han sig på møbelmessen IMM i Köln.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063