Tyskerne rykker ind på forårets Formland
Tyske iværksættere har vist overvældende interesse for at deltage i Herning-messens Nordic Buzz-aktiviteter.
Iværksætterområdet Nordic Buzz kastede en snøre ned til nabolandet, og 37 nye iværksættervirksomheder har sagt ja til at deltage og står nu på den midtjyske messe.
- Vi havde regnet med 10, så det tyske marked har overrasket os meget positivt med så stor en interesse, siger Henriette Træholt, projektchef for messen.
Hun tror, interessen hænger sammen med, at ingen tyske messer tilbyder den samme platform for iværksættere. Kravet er, at man skal være cvr-registreret og være yngre end tre år gammel som virksomhed. Og så kan man deltage én gang på Nordic Buzz.
Det tyske rykind har udvidet arealet for Nordic Buzz-zonen. Forventningen var, at 60 virksomheder skulle have plads. Der er gjort plads til 93.
Også tyske indkøbere viser stor interesse, selv om der findes interiørmesser i Tyskland, som er betydeligt større.
- Men de tyske messer er mere rendyrkede handelsmesser. Jeg tror, de kommer, fordi vi har en anden stil og en ekstra dimension med vores trendzoner, som giver en god oplevelse, siger Henriette Træholt.