23948sdkhjf

Fejlsatsning koster møbelkæde dyrt

Den svenske møbelkæde R.O.O.M.’s indtog i Danmark er slået fejl.
Midt under højkonjunkturen åbnede møbel- og interiørkæden R.O.O.M. en butik i København, men nu fem år efter må virksomheden dreje nøglen og erkende, at det er svært at finde fodfæste på det danske marked:

- Konkurrencen i Danmark er vældig hård, og vi har haft dygtige konkurrenter, som har gjort det ekstra svært i det lidt dyrere segment, som vi henvender os til. Til forskel fra Sverige og Norge, så er der mange lokale danske designvarer som allerede har en høj distribution i Danmark - måske endda en overdistribution. Og det er svært at konkurrere med, siger direktør i R.O.O.M., Claes Ströby, til Børsen.

R.O.O.M. har tabt mellem 25 og 30 mio. kroner på sit danske eventyr, men kæden udelukker ikke, at den på et senere tidspunkt igen vil forsøge at etablere sig i Danmark.

Kilde: Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.143