23948sdkhjf

Dencon sætter overliggeren højt

Udsigten til lavere konjunkturer får ikke hovedaktionær og direktør hos Dencon, Henrik S. Feld, til at ryste på hånden. Et ejerskifte har givet virksomheden luft under vingerne, og målet er nu en vækst på 20-25 % om året.
Efter 10 år som ansat hos Dencon, tog Henrik S. Feld en chance, da BoConcept i 2006 satte sit datterselskab til salg. Sammen med en islandsk investor overtog han firmaet, og udover stillingen som administrerende direktør, sidder han i dag på 2/3 af aktierne i Skive-virksomheden.

Det nye ejerskab har blandt andet sat skub i udviklingen af nye produkter, og sortimentet fremstår i dag langt mere interessant og inspirerende end tidligere. Også på bundlinjen er der sket noget. I seneste regnskabsår blev driftsresultatet tredoblet til 4,8 mio. kroner, og Dencon-direktøren er overbevist om, at væksten vil fortsætte:

- Vi har en rigtig god produktionskultur i virksomheden, og vi har mulighed for at være fleksible. Leverer vi produkter til ti personers arbejdspladser i en virksomhed, så skal der i hvert fald laves tilpasninger på den ene. Det kan vi, da vi har alle aktiviteter placeret her i Skive. Mens vi nok tidligere har kigget meget ned i virksomheden og dens maskiner, så har vi nu løftet blikket, så vi også kan se kunderne. Vores nye produkter, som også har fået et løft, præsenteres for alvor på messerne i foråret 2009, hvorefter de vil begynde at aflejre sig i salgstallene, siger han til Børsen.

Dencon er grundlagt i 1965 og producerer kontormøbler fra egen fabrik i Skive. Virksomheden har 55 ansatte og har sine største markeder i Danmark og Norge.

Kilde: Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.076