23948sdkhjf

Køkkenproducent jagter stordriftsfordele

I bestræbelserne på at ruste sig til udfordringerne i branchen har Nobia-koncernen med øjeblikkelig virkning etableret en fælles forretningsenhed ovenpå Invita, uno form og HTH.
Køkkenkoncernen Nobia AB offentliggjorde i fredags et kvartalsregnskab, der med et plus på 105 mio. svenske kroner lå 84 mio. under sidste års niveau.

I samme ombæring forklarede koncernchef Preben Bager, at koncernen omgående ville iværksætte en række tiltag med henblik på fremover at reducere omkostningerne i organisationen.

Nobia løfter nu sløret for, at et af disse tiltag er beslutningen om at danne en fælles forretningsenhed for de danske kæder HTH, Invita og uno form. Målet er at opnå stordriftsfordele inden for primært indkøb og produktion, og det nye selskab får HTH-kædens administrerende direktør Henrik Karup Jørgensen som frontfigur.
Målet er vækst
Invita-direktør Leif Nygård slår over for Wood Supply fast, at de tre kæder fortsætter hver for sig. Det nye skib er sat i søen for at styrke de interne bånd i en tid, hvor finanskrisen skaber sære markedsvilkår:

- Målet med den nye forretningsenhed er at skabe vækst. Det her er ikke sket med henblik på fyringer. Forbrugerne kommer ikke til at mærke, at vi internt organiserer arbejdet anderledes. Vi vil fortsat udbygge og styrke vores Invita-brand og butikkerne, og vi vil også fremover være i benhård konkurrence med hinanden, mens vi indadtil vil forsøge at høste flest mulige fordele, siger Leif Nygård.

Han forklarer, at arbejdsgrupper nu skal til at se på, hvor og hvordan samarbejdet kan styrkes. Umiddelbart er det forventningen, at der hurtigt kan realiseres økonomiske fordele på indkøbssiden.

Læs mere her:
Køkkengigant forbereder sig på dårlige tider
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062