23948sdkhjf

Det gule HTH skal også skifte navn

Når køkkenkoncernen Nobia til marts næste år vil lave en omfattende relancering af mærket Gør Det Selv HTH, så bliver det med ny identitet på markedet.

Det fortæller Nobia Danmarks adm. direktør Rune Stephansen til regionalavisen JydskeVestkysten.

- Vi er i gang med en stor relancering af gør det selv, som kommer ud i uge 10 næste år. Med nyt navn, ny platform og nye måder at sælge det på. Måske flytter vi den svenske og norske del til Sverige, men det er tre-fire procent af markedet, siger han til avisen.

Dermed vil han gerne mane et lokalt rygte i jorden om, at Gør Det Selv HTH skulle have flyttet sin produktion fra Danmark til Sverige.

Rune Stephansen begrunder det med, at Danmark er det primære marked for Gør Det Selv HTH og det marked, hvor vækstmulighederne findes.

I øvrigt varsler han en slankning af produktprogrammet hos Gør Det Selv HTH. Der er produkter, som næsten ikke sælger, siger han til JydskeVestkysten.

Til kamp mod Ikea
Til Wood Supply fortalte Rune Stephansen i maj i år , at Gør Det Selv HTH vil tage kampen op mod Ikea og gå efter flere kunder, som jager mest værdi for pengene.

- Vi har et stort potentiale til at gå op imod Ikea og kæmpe endnu hårdere. Ikea har en vældig stærk position i Norden og gør det utrolig godt, men HTH kan blive endnu bedre, for vi er et kendt dansk varemærke, og folk kender os som specialister i det, vi gør, sagde Rune Stephansen 2. maj til Wood Supply.

Kilde: JydskeVestkysten

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081