23948sdkhjf

Her er Aubo-medarbejdernes hemmelige salgsvåben

Køkkener skal sælges med et smil. Det er især kunderne, der skal smile, lyder filosofien blandt andet.
Kundetilfredshed er et nøgleord hos køkkenproducenten Aubo, og det ønsker ledelsen skal kunne mærkes i alle kædens butikker.

Derfor har alle forhandlere og deres salgspersonale været på Aubo-kursus for at styrke den interne synergi mellem butikkerne og for at øge sandsynligheden for, at kunderne går glade hjem - og ikke tomhændet.

Hos Aubo erkender man for eksempel, at det ikke er nok at øse ud af den viden, man har over for kunderne. Man skal også kunne lytte.

- Vi har nogle meget dygtige forhandlere og sælgere, og det kommer også til udtryk, når vi ser på kundernes tilbagemeldinger. Skulle der være brug for forbedringer på et område, så ved vi takket være spørgeskemaerne, hvor vi skal sætte ind. Og vi tager naturligvis personlig kontakt til kunden, hvis der har været bare den mindste utilfredshed i købsprocessen. Det er ikke målingen, der i sig selv er interessant - det er det, vi kan få ud af det på den lange bane, og her er kundernes feedback en vigtig inspirationskilde og stor motivationsfaktor, siger salgschef Jørgen Kjemp Jensen.

Helt specifikt har uddannelsen taget udgangspunkt i en otte-trins-raket med nøglepunkter, der starter fra det øjeblik, kunden træder ind i butikken og først slutter, når kunden har givet en tilbagemelding på sit køkkenkøb. Og specielt kundernes tilbagemelding via et spørgeskema er et vigtigt element i bestræbelserne på at sikre tilfredsheden.
Læs mere om: Aubo
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.535