Den hvide succeshylde kommer kun måske tilbage
Her er lærestregen, Søstrene Grene har fået, efter kundestorm.
Lanceringen af Søstrene Grenes efterårskollektion kunne ligne et eksklusivt køtilbud efter såkaldt limited edition-varer, men det har slet ikke været hensigten, at det skulle være en fest for kun de morgenfriske og hurtige, bedyrer Mads Jensen, som er marketingschef for kæden.
Han siger, at man er ked af, at der er kunder, der er gået forgæves, og det vil Søstrene Grene forsøge at undgå ved fremtidige lanceringer.
- Det har absolut ikke været intentionen at den hylde skulle være udsolgt på få timer, siger Mads Jensen.
- Målet er altid at levere gode oplevelser, og derfor er vi også kede af det over for dem der gik forgæves efter hylden. Det må der ikke herske tvivl om. Når det er sagt, så er meningen med disse kollektioner ikke at de skal være fast sortiment. En væsentlig del af hele vores koncept er baseret på varer der hele tiden fornyes, og det vil også være præmissen fremover. Men vi må blive bedre til at forudse sådanne ting, da det er ærgerligt for alle parter, at man ikke kan imødegå efterspørgslen, siger han.
Han tror, at det er hele kædens fokus på kundernes oplevelse, der har skabt successen, og det skal leveringen kunne leve op til. Ellers gør man kundeoplevelserne dårlige, pointerer han.
Nu spørger de hyldehungrende kunder sikkert, hvornår Søstrene Grene kan levere igen, og desværre har kæden ikke et svar parat. For Søstrene Grene betyder det alt, at en relancering også betyder, at efterspørgslen kan tilfredsstilles. Ellers giver man kunderne en dårlig oplevelse igen.
- Lige nu er vi i dialog med vores leverandør om en ny ordre, men netop fordi efterspørgslen er som den er, så vil vi være sikre på, at have alle detaljer på plads før vi melder noget ud.