Trappeproducent opruster og kigger udenlands
LS Trapper og Stål har styrket organisationen på flere nøgleposter og er på vej mod en femdobling af resultatet fra 2007.
Den flotte udvikling betyder dog ikke, at virksomheden kan sige sig helt fri for at mærke afmatningen i byggebranchen. Men i stedet for at tænke defensivt har ledelsen sat fuld damp på kedlerne:
- Vi kan ikke gøre noget ved krisen, så vi må bare se at komme igennem den, siger stifter og bestyrelsesformand Leif Sjørslev til Børsen.
Han fortæller, at ledelsen har fået ny luft efter at have sendt sig selv på strategiseminar. Her kom man til bunds i mulighederne og fik identificeret nye vækstområder.
Nye produkter og eksport til Norge
LS Trapper og Stål købte for nylig stålvirksomheden F. Burmeister i Oslo og har allerede leveret de første trapper nordpå. Forventningen er, at aktiviteterne på det norske marked til næste år vil bidrage med et beløb svarende til omkring 10 % af den samlede omsætning for 2008.
Med indtoget i Norge rykker virksomheden udenlands for første gang siden 1997, og det sker i erkendelse af, at der lige nu er langt imellem ordrerne på de store spindeltrapper og andre avancerede løsninger, som er firmaets særkende.
Samtidig har LS udviklet et nyt altan-koncept, og det er et tiltag, som Leif Sjørslev forventer sig meget af:
- Vi ved, at her ligger et meget stort marked, og vi regner med at se den første effekt af det i midten af 2009, spår han.
Kilde: Børsen