23948sdkhjf

Ikea-kunder ikke så købevillige som tidligere

Efteråret gik ikke som ventet hos den svenske møbelgigant, som nu igen vil se nærmere på udgiftsposterne i organisationen.
Ikea har hidtil været nævnt som et af de koncepter, der klarer sig godt i modvind, men ifølge internetsiden mentoronline.se er selv Ikea-kunderne nu begyndt at holde tegnebogen i lommen.

Der er fortsat masser af kunder i varehusene, men de skærer slet og ret ned på overflod og koncentrerer sig om det nødvendige:

- Vi sælger flere billige varer. Folk køber det, de behøver, men tendensen er, at de går en prisklasse ned, siger Håkan Sandman, som er salgschef hos Ikea Sverige.
Han fortæller, at selvom julesalget er gået godt, så trækker efterårets facit ned i det samlede regnskab, og det betyder, at møbelkæden i den kommende tid vil effektivisere og skære i omkostningerne:

- Der er dårlige tider, og det giver os mulighed for at skærpe vores koncept og priser yderligere. Det handler om at effektivisere hele kæden hele vejen fra design, produktion, indkøb, transport og til salget i varehusene, forklarer han.

For nyligt var Ikeas stifter - Ingvar Kamprad - ude med en lignende melding. Han gav da udtryk for, at der i kæden er opstået ”et besværligt bureaukrati”, som svækker beslutningskraften, og at organisationen derfor nu bør slankes.

Kilde: Mentoronline.se

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079