23948sdkhjf

Innovation skal holde Gabriel på rette kurs

Møbelstofproducenten bruger 3-5 % af sin årsomsætning på innovation, og det bliver der ikke ændret på, selvom virksomheden er ramt af dårlige tider.
Gabriel - der blandt andet sælger møbelstoffer til store internationale producenter af erhvervsmøbler - har næsten 150 år på bagen. Men det betyder ikke, at Aalborg-virksomheden er gammeldags - snarere tværtimod.

Godt 5 % af omsætningen - der sidste år lød på 279 mio. kroner - går nemlig til diverse innovationsprojekter, og den strategi kan en finanskrise ikke ændre på:

- Det fortsætter vi med, selv om vi også er ramt af dårlige tider og må konstatere, at vore kunder aftager mindre end før. Det gælder om nu at være endnu tættere på dem og hjælpe dem med nye løsninger; fx en hurtig ’brush up’ af en møbelserie, siger administrerende direktør Jørgen Kjær Jacobsen til Erhvervsbladet.

Gabriels fokus på innovation førte i 2006 til etablering af en ny forretnings-enhed - InnovationMaster - som udvikler projekter i samarbejde med Gabriels store kunder, og pt. er virksomheden i færd med at udvikle et bud på fremtidens byggematerialer i samarbejde med Aalborg Portland.

Gabriels produktion foregår i dag i Litauen og Kina, mens de 118 ansatte i Aalborg koncentrerer sig om udvikling, markedsføring og salg.

Hvorvidt innovationsstrategien har givet bonus i det seneste år, får omverdenen et praj om senere i denne uge, hvor Gabriel præsenterer sit årsregnskab.

Kilde: Erhvervsbladet

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078