23948sdkhjf

Trægulvsleverandør satser på vækst

Med en styrket salgsorganisation satser Woodfloor på at runde 100 mio. kroner i omsætning i løbet af de næste tre år.
På trods af den generelle økonomiske krise har Woodfloor valgt at fortsætte de seneste års markante vækststrategi, der i 2007 fik trægulvsleverandøren til at flytte til nye og større lokaler på Langeland.

Som et led i strategien har virksomheden netop styrket organisationen med Lars Tommerup, der som ny salgschef skal være med til at realisere målet om at nå en omsætning på 100 mio. kroner:

- Det er vores klare ambition at øge omsætningen over de næste tre år, så vi når en årlig omsætning på 100 mio. kroner. Derfor er det altafgørende, at vi allerede nu ruster organisationen til bedre tider, forklarer Woodfloor’s direktør Henrik Andersen.

Den nye salgschef får ansvaret for de eksterne sælgere i både Danmark og Sverige samt for det øvrige salgspersonale på hovedkontoret på Langeland. Derudover vil Lars Tommerup på egen hånd varetage salgsaktiviteterne i Norge.

Foruden den nye salgschef har Woodfloor oprustet salgsstyrken yderligere med en ny sælger, der skal dække Stockholm og det nordlige Sverige.

Satser på erhvervsbyggeriet
Netop de nordiske lande - navnlig områderne omkring Stockholm, Oslo og de større danske byer - er udpeget som de markeder, hvor Woodfloor skal sætte ind for at skabe øget omsætning i den nærmeste fremtid:

- Mens boligbyggeriet er bremset voldsomt op, er der fortsat godt gang i erhvervsbyggeriet flere steder i de større byer. Derudover forventer vi inden for den nærmeste fremtid at se politisk opbakning til at sætte skub i det offentlige byggeri, fortæller Lars Tommerup og fortsætter:

- Generelt har vi stor tiltro til, at tingene vender inden for en overskuelig tidshorisont. Samtidig ser vi fortsat potentialer i det nuværende marked, og med organisationen på plads er vi klar til at imødekomme kundernes efterspørgsel, fastslår han.

Øget fokus på sportshaller
Ud over den styrkede organisation samt forventningerne til bedre tider danner en række nye produkter og fokusområder basis for Woodfloor’s ambitiøse mål for omsætningen.

- På produktfronten har vi den seneste tid foretaget en række ændringer, der blandt andet betyder, at vi gennem nye indkøbskanaler og leverandører kan tilbyde vores kunder et endnu bredere udvalg af kvalitetstrægulve. For eksempel vil vi i kraft af vores brede sortiment af sportsgulve for fremtiden have endnu større fokus på sportshaller, fastslår Lars Tommerup.

Kilde: Woodfloor

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063