23948sdkhjf

Trip Trap ud med lille plus

Design- og møbelvirksomheden realiserede i 2008 et overskud på 1,1 mio. kroner, og selvom det er markant lavere end i 2007, betegner ledelsen resultatet som tilfredsstillende.
Omsætningen er dalet, og årsresultatet er faldet fra lidt over 12 mio. i 2007 til 1,1 mio. kroner. Alligevel betegner ledelsen hos Trip Trap Denmark udbyttet af anstrengelserne i 2008 som tilfredsstillende, for det kunne nemt være gået meget værre:

- Som de fleste andre virksomheder blev vi også ramt af krisen i 2008. Vi besluttede at reagere meget hurtigt, da vi så de første tegn på vedvarende krise, og vi har hen over året dimensioneret virksomheden til det aktuelle marked. Vi er gået ind i 2009 med en stærk tro på, at vi kan stå det aktuelle uvejr igennem, siger administrerende direktør Anders Bundgaard til Erhvervsbladet.

Direktøren fortæller, at omsætningsfaldet især er sket på markederne i Danmark, Norge og Sverige, mens det til gengæld er lykkedes at øge salget i Tyskland.

Nedgangen er fordelt jævnt på Trip Traps tre kerneområder møbler, gaveartikler samt egne detailbutikker, og det tolker Anders Bundgaard som relativt positivt for de fremtidige muligheder:

- Der er altså ingen af kerneområderne, som er ramt af nedsmeltning, og det ser vi som et klart tegn på, at der også fremover vil være markeder for de klassiske Trip Trap-produkter i træ og for de moderne serier i forskellige kunstmaterialer, forklarer han.

Trip Trap er grundlagt i 1976 og beskæftiger i dag godt 60 medarbejdere plus flere end 1.000 hos underleverandører i udlandet.

Kilde: Erhvervsbladet

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094