Ikea promoverer miljøpolitik under designuge
Via et hovedsponsorat hos Copenhagen Design Week forsøger møbelkæden at gøre forbrugerne opmærksomme på sin erfaring med bæredygtig produktion.
Møbelkoncernen har ellers hidtil arbejdet målrettet med sociale sponsorater, men som del af Copenhagen Design Week får Ikea i højere grad mulighed for at sætte fokus på sin indsats for bæredygtig produktion:
- Vi valgte at sige ja til sponsoratet, fordi det gav os en unik mulighed for at give vores viden videre om bæredygtigt design. Vi har 25 års erfaring med bæredygtig produktion til lavpris, men ikke rigtig kommunikeret det ud, så nu var det på tide at dele vores viden om, at man sagtens kan være en global spiller og tage et socialt ansvar, siger kommunikationschef Lena Gaarde til Børsen.
Udover sponsoratet hos Copenhagen Design Week er Ikea også aktiv som sponsor under Århus Festuge, men det er dog ikke nødvendigvis udtryk for, at Ikea fremover vil flytte sine sponsorkroner til kulturområdet:
- På sigt har vi ikke planer om at øge vores andel af kultursponsorater. Vores sponsorstrategi er at sponsere, når en platform, der passer til vores budskaber, dukker op. Og på Copenhagen Design Week lykkedes det at skabe præcis den platform, vi havde håbet på, lyder det fra Lena Gaarde.
Kilde: Børsen