Flere markedsandele til Kvik
Køkkenproducenten har trods krisen fordoblet sine danske markedsandele og medarbejderne belønnes nu for de flotte resultater.
Årsagen er, at køkkenproducenten Kvik har fordoblet sin markedsandel fra 7,5 pct. i foråret 2008 til 15 pct. i februar i år. Det skyldes ikke mindst, at Kvik fra omkring jul 2008 og ind i 2009 iværksatte en stor markedsføringskampagne. Derfor venter man også, at andelen vil dykke en smule igen.
Alligevel er direktøren ikke i tvivl om, at Kvik står stærkt på den anden side af krisen:
- Når markedet på et tidspunkt normaliseres, vil krisetidens store rabatter gøre det ualmindelig svært at komme tilbage til det oprindelige prisleje. Har kunderne én gang betalt 25.000 kr. for et køkken, så bliver det svært at forklare, at det samme køkken nu koster 45.000 kr. Vi har holdt fast i faste lave priser, understreger Carsten B. Andersen til avisen.
Det bliver dog ikke nemt at nå sidste års rekordomsætning på 900 mio. kr., selvom årets seneste kvartaler tegner lovende på grund af kraftige omkostningsreduktioner.
Kilde: Børsen