Børnevenligt eksporteventyr
Fantasifulde, specialbyggede legepladser er blevet et hit for firmaet Monstrum.
Legepladsbyggervirksomheden henter en fjerdedel af omsætning i Danmark og Sverige, mens de resterede cirka 75 procent kommer fra resten af Europa samt USA, Kina og Rusland. Det skriver finans.dk.
- Hele idéen er, at vi skal have en kunstnerisk tilgang. Vi sælger legepladser ud fra enkle skitser, og kunderne ved ikke præcis, hvordan legepladserne bliver bygget. Udviklingen sker løbende, og der skal tages hensyn til legepladsfælder, siger administrerende direktør i Monstrum, Ole Barslund Nielsen, til mediet som forklaring på produktionen.
Så selvom produktionshallen i Hvidovre er blevet for lille, er der ikke tale om at søge mod udlandet. I stedet står den på nye og større lokaler i Brøndby inden for få ugers tid.
En stor andel af Monstrums 41 ansatte er tømrere, ligesom der også er mange designere og arkitekter på lønningslisten.