Ny kampagne vil sætte træ på klimadagsordenen
Tre nordiske træorganisationer går nye veje for at overbevise unge om, at øget forbrug af træ er godt for klimaet.
Det er budskabet i kampagnen ”Use Wood Right”, som Træets Arbejdsgivere, finske Finnish Forest Industries og svenske Skogsindustrierna netop har lanceret.
Med internetsiden www.usewoodright.com som omdrejningspunkt forsøger de tre organisationer at gå nye veje for at nå de unge, som bekymrer sig om klimaforandringerne. Blandt tiltagene er film på You Tube samt en fotokonkurrence, der opfordrer deltagerne til at uploade et billede af sig selv og deres yndlings-ting af træ. Billederne bliver vist på facaden af Industriens Hus under COP15-konferencen i København:
- Med kampagnen Use Wood Right vil vi i dialog med de unge for at få dem til at tænke over de materialer, de bruger i deres hverdag. Samtidig vil vi sætte fokus på træ som et klimavenligt produkt. De unge spiller en vigtig rolle, når det gælder om at påvirke forbrug og vanetænkning, siger branchedirektør for Træets Arbejdsgivere, Lasse Jensen, og fortsætter:
- Kampagnens budskab er, at vi skal bruge træ på den rigtige måde. Vi skal plante de rigtige træer, vi skal bruge mere træ i byggeriet og i produkter, vi skal genbruge mere træ, og efter brug kan vi brænde træprodukterne som CO2-neutral energi, forklarer branchedirektøren.
Læs mere om kampagnen på www.usewoodright.com