Ny strategi holder Actona på sporet
Graduering af kunderne og 20 % færre medarbejdere har været medvirkende til, at omsætningen fortsat er stigende hos møbelvirksomheden i Holstebro.
Men Holstebro-virksomheden hører samtidig til dem, der formåede at reagere, før krisen for alvor blev et tema i medier og på arbejdspladserne. Medarbejderstaben er reduceret med en femtedel, der er indarbejdet ny kundestrategi, og på den baggrund er det lykkedes at øge omsætning en smule:
- En af de ting, vi opdagede, var, at vi gennem årene havde behandlet alle vore kunder mere eller mindre ens uanset deres betydning for os. Det har vi gjort op med, og i dag ønsker vi selv at vælge vore kunder på de forskellige markeder. Tidsrøverne får naturligvis ikke samme behandling som stjernekunderne, som vi til gengæld gennem fælles udvikling virkelig skaber værdi for, siger direktør Orla Dahl Jepsen til Erhvervsbladet.
Actona har de senere år arbejdet ud fra vækststrategien ”2 i 12” med et mål om at nå en omsætning på to milliarder inden 2012. Målet er der stadig, men det kan dog godt være, at det først realiseres et eller to år efter den oprindelige plan.
Kilde: Erhvervsbladet