23948sdkhjf

XL-Byg går til kamp mod krisen

Byggekæden vil have større fokus på motivation, læring og salgsledelse. Derfor lancerer man nu et nyt uddannelsesprogram.
Hos XL-Byg bruger man krisen aktivt og uddanner kædens folk til øget salgsfokus.

Opskriften på at overleve krisen hedder ”Sælg mere til flere”, og princippet bag byggevarekædens uddannelsesprogram er at tage udgangspunkt i kundernes behov.

Gennem vejledning og god kundekontakt skal medarbejderne finde ud af, hvordan man giver kunderne det de har brug for og giver dem købsoplevelse, der skal give dem lyst til at komme igen.

- I første omgang er det byggecenterlederne, der skal trænes til at motivere de øvrige medarbejdere. Det er forretningens leder, der er bannerfører for projektet. Efterfølgende skal de øvrige medarbejdere involveres gennem aktiv salgstræning i forretningerne, forklarer driftschef Hans Jørgen Hybschmann.

Kick-off med Chris MacDonald
I alt skal flere end 1.000 medarbejdere gennem forløbet, og udover positive økonomiske resultater, skulle det også meget gerne medføre øget motivation hos XL-Byg’s medarbejdere:

- Når man styrker medarbejdernes motivation gennem succesoplevelser, er det ligesom at give dem et skud ekstra energi. Og den positive tilgangsvinkel til tingene er ekstra vigtig, når krisen kradser, fastslår Hans Jørgen Hybschmann.

Startskuddet til salgsprojektet lyder 3. februar, hvor de første deltagere samles til et seminar. Her vil blandt andet coachen og fitness-guruen Chris MacDonald tale om motivation.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08