CODE til kamp mod det traditionelle
"Messen skal være en totaloplevelse, der udvider horisonter", lyder visionen fra udstillingschef Lone Ann Disch forud for den anden udgave af Bella Centers nye designmesse.
Det lover udstillingschef Lone Ann Disch, der står i spidsen for det team, som netop nu er i gang med forberedelserne til den anden udgave af den nye designmesse.
Vil være klassens frække dreng
- Messen skal være en totaloplevelse. Et mødested, hvor man kan finde inspiration og knytte kontakter og udvide ens egen horisont, siger Lone Ann Disch og fortsætter:
- Copenhagen Design er en messe, der ikke findes magen til i Norden. Vi vil vende op og ned på de traditionelle messekoncepter, og vise nye tilgange til skønform, design thinking og den skabende proces. CODE10 vil simpelthen være klassens frække dreng, fastslår hun.
Den første udgave af CODE, som blev afholdt i august 2009, havde i alt 6.137 besøgende i løbet af de fire messedage.
Nye tiltag under CODE10
Circle of design: En ny podium-udstillingsform, hvor nye designtalenter og etablerede designere fra Norden og resten af verden kan udstille - uden at skulle leje egen stand. Her indgår de enkelte produkter som del af en større udstillingsplatform.
Oceans of Light: Et hav af lys - en udstilling hvor betydningen af lysets indflydelse på moderne arkitektur, armatur-design og indretning vises. Lysudstillingen og udvalgte udstillere præsenteres i en mørklagt Hal B. Desuden byder udstillingen på seminar og foredrag.
Material Library: Et videnscenter for udvikling af materialer inden for arkitektur og design.
Green Garden: Et udstillings-koncept med fokus på greening og økologi.
Trendy Technology: Gadgets og gimmicks med fokus på den nyeste teknologi.