Bauhaus vil satse på erhvervskunderne
I 8 af byggekædens 15 danske varehuse lanceres konceptet ”Proff Service”, der skal gøre Bauhaus i stand til at konkurrere i erhvervssegmentet.
Nøgleordene er et udvidet sortiment, lange åbningstider samt ikke mindst faglig sparring:
- Vi skal være der, når håndværkere og andre professionelle har brug for os. Det betyder, at vi skal have varerne på lager i store mængder, ligesom vi skal holde åbent fra morgenstunden. Vi har udvidet sortimentet betragteligt på en hel del områder, så man med det samme kan tage varer med, der normalt skal bestilles hjem, forklarer administrerende direktør Mads Jørgensen, der har stor tiltro til det nye koncept:
- Vores fagkunder vil opleve et anderledes Bauhaus, som er målrettet deres behov, og derfor tør vi godt tro på, at det kan skabe omsætning, også i disse tider, fastslår han.
Nye medarbejdere
Det er varehusene i Glostrup, Herning, Hillerød, Hjørring, Holbæk, Ishøj, Randers og Viby, der får status som Proff Service-afdelinger.
I de kommende måneder vil disse varehuse gå i offensiven for at gøre opmærksom på det nye koncept over for lokale håndværkere, boligforeninger og viceværter.
- Vi har ansat en række nye medarbejdere for at kunne leve op til de krav, som professionelle håndværkere stiller til blandt andet rådgivning. Det er folk, der har en solid baggrund i vores branche eller i byggebranchen, så de har en udvidet forståelse for håndværkerens ønsker om for eksempel hurtig levering, store mængder varer og kvalitetsprodukter, slutter Mads Jørgensen.