23948sdkhjf

Beck & Martinussen satser på franchise-modellen

Virksomheden, der udvikler koncepter til butiksindretning, vil etablere 15-20 showrooms i Europa over de næste fem år.
Siden Beck & Martinussen så dagens lys i august 2008 har vækstkurven kun peget én vej - nemlig opad, og denne udvikling ser ud til at forsætte langt ud i fremtiden.

Virksomheden har planer om at udvikle og tilbyde et komplet forretningskoncept til nationale og internationale franchisetagere.

- Vi forventer at kunne åbne det første franchisebaserede showroom i København, Stockholm eller Oslo i løbet af sommeren 2010. I vore showrooms skal der primært være fokus på salg af totalkoncepter, fortæller ejer Willy Beck Martinussen.

Kunderne skal udfordres
Beck & Martinussen er netop flyttet ind i nogle gamle nedlagte fabriksbygninger i centrum af Kolding. Herfra arbejder virksomhedens fem ansatte med at udvikle koncepter til kunderne.

Blandt de nyeste trends indenfor butiksindretninger er begrebet retailment, der handler om at underholde og udfordre forbrugerne.

Ifølge Willy Beck Martinussen er det en trend, der stiller store krav til det emotionelle og individuelle design af en butik. Alt – lige fra dufte, lyd og lys til inventar – skal fremtræde i en helhed og være med til at skabe rammerne for en god købsoplevelse.

Intet er således overladt til tilfældighederne i kampen for at opbygge en form for genkendelighed hos forbrugerne:

- Evnen til at tilbyde forbrugerne unikke oplevelser bliver stadig vigtigere i den globale konkurrence og er blevet et must inden for differentiering af hver enkelt kæde eller butik, forklarer Willy Beck Martinussen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063