23948sdkhjf

Træ-vinduer taber terræn i Tyskland

Trods øget salg mistede de tyske trævinduer lidt af markedsandelen i 2009.
Den tyske vinduesbranche kunne i fjor glæde sig over en vækst i den samlede salgsvolumen på 3,6 % , men afsætningen af trævinduer kunne ikke helt følge med de øvrige produkter på markedet.

Ifølge branchebladet, Euwid, steg det samlede salg af trævinduer således fra 1,95 til 2,0 mio. enheder, men det var samtidig ensbetydende med et fald i markedsandel fra 16,7 til 16,3 %.

Det er fortsat plastvinduer, der – med en andel på 56,7 % – indtager den ledende position syd for grænsen. Salget af plast rundede i 2009 6,7 mio. enheder, hvilket svarer til en fremgang på 0,7 %.

For aluvinduer endte totalen på 2,5 mio. enheder, svarende til en vækst på 0,8 %, mens træ-alu-vinduer gik frem med 0,5 % til 0,9 mio. enheder.

Aluvinduerne sidder nu på 21 % af det tyske marked, mens salget af træ-alu-vinduer udgør 7,1 %.

Tallene bygger på informationer fra de fire brancheorganisationer; VFF, Pro-K, FV S+B og BF. En enhed (Window Unit) svarer i undersøgelsen til 1,69 m².
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063