Nyt Flexa i offensiven
Nye produkter, lavere priser og kortere leveringstid er opskriften på succes hos selskabet Flexa4Dreams, der opstod i kølvandet på kollapset i Flexa-koncernen.
Nu er selskabet så klar med en række nye produkter til de to brands, Flexa og Thuka, og i løbet af få dage lanceres de nye møbler i møbelhuse og franchisebutikker:
- Bag videreførelsen af Flexa og Thuka ligger et stort research- og udviklingsarbejde, der skal sikre yderligere markedsandele og forstærke Flexa4Dreams position på 25 markeder i Europa, Asien og Nordamerika, siger adm. direktør Svend Kloster til dagbladet Børsen.
Sideløbende med produktudviklingen har Flexa4Dreams arbejdet på at effektivisere produktion og logistik, og det betyder, at leveringstiden er skåret ned fra seks til fire uger. Samtidig forsøger man sig med lavere priser for at sætte yderligere skub i salget.
Baggrund
Da Flexa-koncernen i marts trådte i betalingsstandsning med en gæld på 350 mio. kroner, blev Flexa4Dreams etableret som et fortsættende driftsselskab.
- Det er hensigten, at Flexa4Dreams skal sælges videre til mere langsigtede ejere inden for de nærmeste 1-2 år, sagde bestyrelsesformand Preben Ritter ved den lejlighed.
Ifølge Børsen arbejdes der fortsat på at sælge Flexa-aktiviteterne med savværk og skovdrift i Estland og Rusland til nye investorer.