23948sdkhjf

Idealcombi satser langsigtet

Højteknologiske løsninger er nøgleordet, hvis en dansk vinduesfabrik skal tjene penge i fremtiden. Derfor står vækst i disse år ikke øverst på dagsordenen hos Idealcombi.
Der blæser nye vinde i byggeriets leverandørkæde, hvor kravene til materialeproducenter skærpes i takt med det øgede fokus på energiforbrug.

Hvor det hidtil har været de stolte håndværkstraditioner, der stod øverst på dagsordenen, er det mange steder nu udvikling af nye teknologier, der er i fokus.

Således også i vinduesbranchen, hvor nye energibesparende løsninger i disse år strømmer ud på markedet.

Vi skal lære at tjene penge
Hos Idealcombi har man taget konsekvensen af udviklingen og lagt en strategi, hvor fokus er på udvikling af nye produkter, der kan tage kampen op om markedsandelene og leve op til skærpelserne af bygningsreglementet i 2015.

Det koster på kort sigt i vækstraterne, men på længere sigt skal det gerne resultere i en blomstrende forretning:

- Hvad er det vi vil? Vil vi holde udsalg og tage fat i det blodrøde vinduesmarked? Eller vil vi tage den med ro og lære at tjene penge på langt sigt? Vi har valgt den sidste løsning, og det gør vi ved at satse på de højteknologiske løsninger, forklarer salgs- og marketingdirektør Claus Winther.

Idealcombi har derfor også justeret på overliggeren med hensyn til årets omsætning, og resultatmæssigt handler det om at være effektive og præsentere et positivt resultat.

Sælgeren er kommet i skole
Det første resultat af Idealcombis strategi kom kort før sommerferien, da virksomheden lancerede vinduesserien Futura+.

Produktet er kommet godt fra start , og det samlede salgskorps er travlt beskæftiget med at demonstrere serien rundt omkring hos landets rådgivere.

I takt med udviklingen af nye teknologier har konsulentens rolle også ændret sig. Væk er den traditionelle sælger, for kunderne søger nemlig ikke længere udelukkende råd og vejledning i vinduernes funktioner, design og muligheder for indbygning:

- I dag handler dagligdagen for vores sælgere stadig om den traditionelle rådgivning i vinduer. Men den handler også om rådgivning i muligheden for at inddrage vore vinduesprodukter i projektet som et positivt bidrag til bygningens samlede energiregnskab, siger Claus Winther.

- Det er rigtig spændende og en super udfordring, som vi har fået i branchen. Vi er alle kommet i skole, og en vindueskonsulent er ikke længere blot en sælger, men også sparringspartner og rådgiver i den projekterende fase, slutter han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078