23948sdkhjf

Timberman går i offensiven

Landsdækkende tv-reklamer og en ny kampagneavis skal sikre den danske producent af trægulve et rygstød på vejen ud af finanskrisen.
Som mange andre virksomheder i byggebranchen har Timberman brugt de seneste to år på at tilpasse sig de ændrede konjunkturer på markedet.

Under finanskrisen blev flere år med overskud forvandlet til underskud i både 2008 og 2009. Men via besparelser, afskedigelser og reduktion af kapacitetsomkostninger har Hadsund-virksomheden arbejdet hårdt på igen at bringe forretningen i balance:

- Det er heldigvis lykkedes i så høj grad, at vi nu tør at satse lidt mere offensivt, siger direktør Keld Jensen til Wood Supply.

Tv-reklamer og kampagneaviser
Timberman har netop indledt en større efterårskampagne, der bl.a. omfatter landsdækkende reklamer på TV2 samt distribution af cirka 1,2 mio. kampagneaviser.

Aviserne sendes på gaden i samarbejde med virksomhedens 130 konceptforhandlere i Danmark, og ifølge Keld Jensen har forhandlerne – der primært er byggemarkeder, tømmerhandlere og specialbutikker – taget særdeles positivt imod den offensive strategi.

Resten af året ser lovende ud
At der netop satses offensivt nu, er ingen tilfældighed. Perspektiverne for 2010 tegner nemlig langt mere positive, end det var tilfældet i de forgangne to regnskabsår:

- Vi forventer i 2010 at komme ud med et 0-resultat, hvilket er det samme, som vi har realiseret frem til nu i år. Måske bliver det til et lille overskud, men det afhænger af de kommende måneder, som ser lovende ud, lyder vurderingen fra Keld Jensen, som i dag beskæftiger 20 ansatte. Det er 16 færre end for to år siden.

I 2011 forventer Timberman en svag fremgang med positiv udvikling inden for såvel nybyggeri som renovering. I 2012 og 2013 er der igen tro på større vækst.

Udløber af Trip Trap
Timberman Denmark A/S er stiftet den 1. februar 2001, hvor selskabet overtog trappeafdelingen, hovedparten af gulvafdelingen samt den industrielle del af træpleje-aktiviteterne hos Trip Trap. I 2006 købte virksomheden den resterende del af Trip Traps gulvafdeling.

Timberman råder generelt over et bredt sortiment inden for trægulve, hvor virksomheden har en markedsandel på ca. 15 %. Derudover føres et nicheprodukt i det eksklusive segment inden for decor-gulve. Her ligger markedsandelen på ca. 5 %.

Siden 2004 har aktiviteterne inden for træpleje været placeret i et selvstændigt selskab under navnet TT Woodcare A/S, som i dag har produktion i Lunderskov ved Kolding. Timberman trak sig ud af disse aktiviteter sidste år.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.097