BoConcept lægger en aggressiv vækstplan
Fra cirka 250 til 500 butikker. Cirka en fordobling.
Så meget vil den danske møbelproducent og franchisegiver BoConcept åbne på verdensplan over de næste 5 år, skriver erhvervsmediet Finans.
I 2016 blev den tidligere familievirksomhed solgt til kapitalfonden Layout Bidco, som overtog samtlige aktier og trak BoConcept ud af fondsbørsen.
- Både vores nye ejere og os i ledelsen ser et stort vækstpotentiale, som derfor indgår i den nye strategiplan. Omsætningen skal vokse i de eksisterende butikker. Jo bedre det går for dem, desto lettere bliver det for franchisetagerne at investere i nye butikker - og at tiltrække nye. Derfor skal der eksempelvis investeres i vores kollektioner, marketing og branding samt kundeanalyser, siger BoConcepts direktør Torben Paulin.
BoConcept har iøvrigt lukket sit årsregnskab, som vil blive offentliggjort senere. Selskabet oplyser nogle tal over for Finans.
Omsætningen er omtrent den samme som året før med 1,2 mia. kr. Driftsresultatet (EBIT) er derimod steget fra 120 til 149 millioner, oplyser selskabet til Finans.