23948sdkhjf

Carl Hansen & Søn klar til det kinesiske marked

Med Expo-udstillingen i Shanghai som springbræt er den fynske møbelproducent nu på vej ind i store showrooms i Shanghai, Beijing og Hong Kong.
Carl Hansen & Søn har forberedt sit indtog i Kina gennem flere år, men via deltagelse i Odenses pavillon under Expo-udstillingen i Shanghai er det for alvor lykkedes at skabe opmærksomhed:

- Det er et marked, hvor det tager lang tid at komme i gang, fordi vi er så uendeligt små i internationale sammenhænge. Men verdensudstillingen har været et godt sted at starte, siger indehaver Knud Erik Hansen til dagbladet Børsen.

Han fortæller, at Odenses pavillon med stor succes har formået at kombinere fortællingen om H.C. Andersens by med kvalitetsprodukter fra byens erhvervsliv.

Første skridt er kontraktmarkedet
Ifølge Børsen har Carl Hansen & Søn indgået et joint venture med en lokal forretningspartner, der skal står for distribution og salg af Wegner-møblerne på det kinesiske marked.

Møblerne ligger prismæssigt for højt til at sigte mod landets hastigt voksende middelklasse, så derfor retter Carl Hansen & Søn i første omgang fokus mod kontraktmarkedet; herunder primært hoteller, kontorer og nye offentlige bygninger.

Detailhandlen vil først komme i fokus senere senere, og her forventer Knud Erik Hansen, at internettet vil blive en meget vigtig salgskanal.

Carl Hansen & Søn har endnu de første store kinesiske ordrer til gode. Introduktionen er dog forløbet som forventet, og Knud Erik Hansen regner derfor med, at de først leverancer vil finde sted i løbet af et par måneder.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078