Designhus vokser i krisetid
Hos designfirmaet 3Part oplever man en stigende interesse for at tilknytte eksterne designere, og det skaber grundlag for vækst i disse år.
Ifølge adm. direktør Simon Skafdrup er forklaringen, at flere virksomheder under krisen har været tvunget til at tænke nyt.
I den forbindelse har flere fået øjnene op for, at fokus på design kan have en positiv indvirkning på konkurrenceevnen:
- I en krisetid er der fokus på effektivitet, fornyelse og mest mulig værdi for pengene. Samtidig bliver alt overflødigt skåret væk. Det giver os en fordel, for ved at gentænke eller redesigne et produkt kan en virksomhed typisk barbere 10-15 % af kostprisen. Det giver en bedre konkurrenceevne og øger indtjeningspotentialet, forklarer direktøren.
Nyansættelser på vej
3Part, som tidligere har udført opgaver for bl.a. Gangsø, Magnus Olesen og Velux, forventer yderligere fremgang i det nye regnskabsår.
Virksomheden har allerede flere aftaler i hus; bl.a. som følge af de omfattende besparelser i det offentlige system:
- Offentlige kunder udgør et stort markedspotentiale for os, og vi har allerede aftaler om flere nye projekter i løbet af det næste år. Samtidig har vi indgået en række strategiske samarbejdsaftaler om øget samarbejde med flere væsentlige industrivirksomheder. På den baggrund forventer vi, at det kommende år byder på fortsat øget omsætning og indtjening, fortæller Simon Skafdrup.
Med udsigt til yderligere vækst forventer 3Part en stigning i antallet af medarbejdere fra de nuværende 15 ansatte.
Om virksomheden
3Part har eksisteret siden 1998 og har 15 medarbejdere fordelt på kontorer i Århus og København.
Ydelserne omfatter designresearch, industrielt design, servicedesign, strategi/proces, brugerfladedesign, emballagedesign og grafisk design.